Zajmujemy się kompleksową organizacją ślubów i wesel w całym woj.podkarpackim, małopolskim. 

biuro@sposiamo.pl
+48 602 873 453  |  +48 609 343 349

Jesteśmy dla Was

Pn – Pt   9.00 – 17.00

W wyjątkowych  sytuacjach  kontaktujemy się poza tymi godzinami.

 

Facebook
Pinterest
Instagram
  •  AKTUALNOŚCI   •  Jak zaplanować ślub czyli 21 porad wedding plannera.
Jak-zaplanowac-slub-czyli-21-porad-wedding-plannera

Jak zaplanować ślub czyli 21 porad wedding plannera.

Ślub kojarzy nam się z pięknymi chwilami, emocjami i wspomnieniami. Niestety, aby to wszystko miało swoją magię,  wcześniej wszystko należy zorganizować, dopiąć w każdym elemencie. 

Stworzyłyśmy dla Was 21 najważniejszych wskazówek,  których nie możecie pominąć przy organizacji Waszego najpiękniejszego i jedynego dnia. 

…. a więc zaczynamy.

1. CHECKLISTA
Przygotujcie listę zadań do wykonania. Najlepiej krok po kroku. Od czego musicie zacząć, na co zwrócić uwagę, jakie są terminy, aby zarezerwować usługodawców ślubnych. Pamiętajcie, że inaczej będzie z podpisaniem umowy i rezerwacją terminu dla fotografa, a inaczej dla kwartetu smyczkowego. Najlepsi mają szybko zabukowane daty, dlatego nie zwlekajcie na ostatnią chwilę, gdyż możecie być rozczarowani. 

2. BUDŻET
Warto wstępie zastanowić się i przeanalizować wasze możliwości budżetowe. Nie da się trzymać sztywno budżetu dlatego, że ceny sa naprawde rożne, tak samo jak jakość. Musicie określić przedział od ..do.. waszego budżetu. Aby było wam łatwiej spiszcie również na co mniej więcej chcielibyście wydać. 

3. TABELA
Na samym początku warto przygotować sobie tabelę budżetową np. w Arkuszu Google, gdzie uwzględnicie m.in koszta przychodzące i wychodzące, koszta zaplanowane, zaliczki, pozostała kwota do zapłaty, dane wykonawcy ślubnego.

4. LISTA ORGANIZACYJNA
Stwórzcie listę organizacyjną, gdzie będą zawarte wszystkie szczegółowe   informacje odnośnie każdego wykonawcy z osobna. Przykład FOTOGRAF link do strony, czy social, adres mail, telefon, zaliczka, pozostała kwota do zapłaty, informacje dodatkowe czyli np. wybranie albumów 2 tygodnie przed ślubem. 

5. STYL I TEMAT  ŚLUBU
Jeśli nie jesteście pewni, jaki styl wybrać, jaki będzie pasował do was to polecamy zaglądnąć na Pinterest i stworzyć własną tablicę inspiracji.

Przykładowe style ślubu:

  • glamour
  • boho chic, boho lux
  • west zero
  • vintage
  • rustykalny
  • folkowy
  • country chic
  • minimalistyczny
  • klasyczny
  • nowoczesny

Przykładowe motywy /tematy ślubu:

  • śniadanie u Tiffaniego
  • Alicja w Krainie Czarów
  • burgund
  • bogata Miedź
  • zaczarowany las
  • sekretny ogród
  • Wenecki Karnawał

6. UMOWY
Zanim podpiszecie umowę, nawet tę która może się wydawać dla was niepotrzebna czy mało ważna – sprawdzajcie, weryfikujcie. Umowa to dokument zobowiązujący między zleceniodawcą a wykonawcą. Zwróć uwagę m.in na czas pracy, termin dostawy, ilość osób pracujących przy danej usłudze, dodatkowe koszta, termin oddania produktu, możliwe opcje.

7. WERYFIKOWANIE
Musicie dobrze zweryfikować usługodawców ślubnych, czyli przeanalizować ich portfolio, z kim współpracują, recenzje na stronie, facebook. Czy uczestniczą w różnych projektach ślubnych. Czy styl, który prezentują odpowiada waszemu stylowi i wymaganiom.  Nie zawsze warto słuchać opinii koleżanki, bo każde wesele jest inne np. zespół folkowy będzie świetnie wyglądał i pasował do ślubu rustykalnego w Karczmie a niekoniecznie na waszym.

8. SPOTKANIA
Warto zaplanować sobie spotkania z wybranymi usługodawcami ślubnymi. Dlaczego? Ludzie się zmieniają i jakość usług czy produktów również. Najczęściej na lepsze, ale zdarza niestety, że czasami usługodawcy mający już doświadczenie i wypracowaną opinię tracą na jakości. Posłuchaj zespołu, sprawdź menu w wybranym lokalu, dokonaj analizy stylu ślubu i dekoracji z florystką. 

9. ZAMAWIAJ PRÓBKI
Jeśli macie możliwość zamawiania próbek np. zaproszeń czy prezencików dla gości, warto to zrobić dużo wcześniej. Często produkty wyglądają pięknie w internecie w realu wyglądają całkowicie inaczej. Im wcześniej zweryfikujcie dane produkty tym mniej stresu będziecie mieli w dniu ślubu.

10. ATRAKCJE WESELNE
Każda Para Młoda chce, aby goście byli zadowoleni na ich ślubie. Miło jest słyszeć nawet przez parę lat jaki to był piękny ślub i co się na nim wydarzyło. Atrakcje są ważne, ale wszystko w umiarze, tak by zachęcało gości a nie zanudzało nadmierną ilością. Pamietajcie 2-3 atrakcje weselne to wystarczająco,aby wasi goście docenili świetnie bawili.
Propozycja: Fotobudka/Fotolustro + Pokaz sztucznych ogni + Stół Sushi. 

11. SPÓJNOŚĆ
Każdy detal tworzy całość dlatego spójność kolorystyczna czy tematowa danego ślubu jest istotnie ważna. Niech wszystko co będzie na ślubie będzie nawiązywało do waszego tematu ślubnego np. papateria ślubna wybrana pod styl dekoracji.

12. TRADYCJA
Organizując wesele warto pamiętać o niektórych ważnych dla danego regionu tradycjach. Mam na myśli takich perełkach, bez których po prostu w waszym regionie nie może się obejść. Oczywiście pamiętajcie, że one muszą być zgodne z wami, musicie być do nich przekonani i je po prostu czuć. 

13. JAKOŚĆ
Lepiej mniej a dobrej jakosci niz wiecej a średniej. Jakość zawsze jest zauważalna i się liczy. Stawiajcie na rzeczy dobrej jakości i na wysokim poziomie. Lepiej zaprosić mniej gości,ale najbliższych i zorganizować wesele waszych marzeń niżeli wielkie, aby się tylko pokazać.14. EMOCJE
Nie podążajcie za emocjami czyli wybierajcie, planujcie zgodnie z waszymi możliwościami i rozsądkiem.

15. RODZINA
Z pewnością będziecie mieli dużo doradców jak najlepiej zorganizować ślub, kogo wybrać, ile zapłacić itd. Pamiętajcie, że to jest wasz jedyny dzień dlatego warto organizować go tylko we dwoje. 

16. WYBÓR MENU
Chociaż zazwyczaj lokale po podpisaniu umowy nie są chętni na spotkania z klientami, dopiero okolo 2-3 tygodnie przed ślubem, czasem nawet tydzień przed. Starajcie się umówić na spotkanie np. wypróbowania menu lub po prostu zobaczenie lokalu w dniu jakiegoś ślubu, najlepiej rano gdy trwają przygotowania, będziecie mogli zobaczyć jak pracuje personel, jaka jest jakość usług itd.

17. DETALE
Detale stanowią całość i często najmniejsze rzeczy mają największe znaczenie.
Przykład: składana serwetka, nie pozwólcie na serwetki składane w rożki, łabędzie itd. Najpiękniej wyglądają składane na pół lub opuszczone do dołu. 

18. SCENARIUSZ DNIA ŚLUBU
Scenariusz dnia ślubu czyli rozplanowanie prac wszystkich wykonawców ślubnych, wraz z danymi. Rozpisane czasowo pracę np. rozpoczęcie przygotowań Panny Młodej, przyjazd pojazdu ślubnego, dostarczenie tortu itd.

19. INFORMACJE DLA WYKONAWCÓW ŚLUBNYCH
Przygotowany scenariusz warto zweryfikować z najważniejszymi wykonawcami ślubnymi w tym z managerem lokalu. Po ustaleniu dokładnie wszystkich szczegółów, roześlijcie go do wszystkich wykonawców ślubnych aby każdy z nich miał informacje o swojej pracy ale również innych. W ten sposób unikniecie niepotrzebnych telefonów i komplikacji o które bardzo łatwo w ten dzień. Przy ślubie pracuje od 20-30 różnych usługodawców ślubnych. 

20. KOORDYNACJA DNIA ŚLUBU
Wyznaczcie najbliższą wam osobę do przynajmniej częściowej koordynacji. W scenariusz podajcie ich numer kontaktowy. Często są to świadkowie. W razie np. jakichkolwiek opóźnień najpierw wykonawcy ślubni będę dzwonić do nich,a wy w tym momencie możecie spokojnie przygotowywać się do ślubu. 

21. KONSULTANT ŚLUBNY
Czy jest wam potrzebny konsultant ślubny? Organizacja ślubu to jednak nie lada wyzwanie. Pochłania niesamowicie dużo czasu, energii i cierpliwości. Jeśli masz te trzy cechy to już połowa sukcesu. Trzymajcie się podanych wskazówek, a będzie wam łatwiej. W innym przypadku kiedy nie tylko nie macie czasu na organizację ślubu od A do Z ale chcecie, aby wszystko było w pełni zorganizowane przez profesjonalistę i pod waszą kontrolą zastanówicie się nad skorzystaniem z agencji ślubnej. 

Jak zaplanować ślub czyli 21 porad wedding plannera.

 

Leave a reply